Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål
  • Hvordan bestiller jeg min billet?
    • Du kan bestille din billet online eller ringe på telefon Tlf. 58 57 47 40
      Kontortid: Mandag- fredag 08.15 – 11.00 og 14.00 – 15.00.

    • 1. Maj lukker kontoret kl. 11.00, Grundlovsdag og helligdage er der lukket.
  • Er priserne tur/retur?

    Alle billetpriser er tur/retur. Din billet bliver kun kontrolleret fra Stigsnæs.

  • Hvor ser jeg priserne på de forskellige billettyper?
    • Find de aktuelle priser samt billettyper under menupunktet ''Priser''

    • Priser nedsat i særlige perioder findes under menupunktet ''Priser" på siden "Nedsatte priser"
  • Hvordan annullerer/ændrer jeg min online billet
    • Klik på linket i billetten/mailbekræftelsen fra os gå direkte til din bestilling. Her kan du ændre din booking. Du kan også annullere din billet -  op til 30 min. før afgang.

    • Skal du ændre i f.eks. antal personer eller registreringsnummer skal du gå ind på billetten og ændre det ønskede.

    • Annullerer du en booking, som der er betaling på, kommer pengene automatisk tilbage på den konto, som beløbet er trukket fra.
  • Hvordan køber jeg et p-kort til indhegningen på Stigsnæs?
    • P-kort købes hos færgepersonalet. Det er ikke muligt at benytte ø-kort eller værdikort til betaling.

    • Kortet købes med virkning for 1 år gældende fra 1/1-31/12, eller for ½ år gældende fra 1/7-31/12.
  • Hvordan får jeg et ø-kort?
    • For at få ø-kort skal du have folkeregisteradresse på Agersø eller Omø.

    • Du skal ansøge om et ø-kort. Ansøgningsblanketten finder du ved ''Blanketter'' under menupunktet ''Info''. Ansøgningsskemaet skal sendes pr. brev eller digitalt til kontoret. Se hvordan i ansøgningsskemaet.

    • Kontoret skal bruge et digitalt foto af dig. Dette billede skal du sende til faerger@slagelse.dk
  • Hvad gør jeg hvis jeg får en skade?

    Får du en skade på din bil eller gods, henviser vi til vores hjemmeside, klik på  generelle befordringsregler - anmeldelse af skader - passagerrettigheder.

    Her finder du en beskrivelse af hvordan du forholder dig, og hvad din selvrisiko er, efter sølovens regler. 

     

  • Mit ø-kort eller værdikort virker ikke?
    • Virker dit kort ikke, er stregkoden på kortet blevet slidt, kontakt kontoret.
    • Kontoret lukker kun kortet, hvis kortet har været misbrug.
  • Er der handicap eller pensionistrabat?

    Der er ikke ekstra rabat til handicappede eller pensionister. 

Siden er sidst opdateret 17. december 2021